Thorim
-Terület: The Clash of Thunder
-Boss: Thorim (tauri special:)
-Leírás:
-Boss képességek:(Aréna fázisban)
- Charge Orb: Thorim elektromos erővel látja el egyik villámgömbjét az aréna egyik sarkában, amely minden másodpercben villámsokkot okoz 35 yard távolságon belül állóknak.
10 fős: 2831 - 3169 természeti (nature) sebzés
25 fős: 2831 - 3169 természeti (nature) sebzés (?)
- Sheath of Lightning: Villámburkot tesz a célpontra, 99%-kal csökkentve a sebzést, amely a célpontot éri.
- Stormhammer: Egy „viharkalapácsot” dob a célpontra, 2 másodpercre elszédítve az áldozatot, minden további ellenfélnek a célszemély körül „Deafening Thunder” effektet okozva,
- amely megnöveli a varázslási sebességet, illetve sebzést okoz.
10 fős: 2451 – 2551 természeti (nature) sebzés, „Deafening Thunder”-rel plusz 4625-5375 természeti sebzés…
25 fős: 2451 – 2551 természeti (nature) sebzés, „Deafening Thunder”-rel plusz 4625-5375 természeti sebzés…?
Summon Lightning Orb: Túltöltött villámgömböt idéz, elpusztítva mindent, amely az útjába kerül. Ezt a képességet Thorim csak akkor használja, ha senki sem éri el őt 5 percen
belül a folyosós szakaszon át, vagy senki nem tartózkodik az arénában, a boss alatt.
-Boss képességek:(Közvetlen Boss fight)
- Chain Lightning: Villám sebzést okoz az egyik ellenfélre, amely sebzés minden esetleges következő ellenfélre való ugrásnál 50%-kal nő. (A sámán Chain Lightningjához hasonló,
- csak ott a sebzés minden átugrásnál csökken.)
10 fős: 3700-4300 természeti (nature) sebzés az első célpontra
25 fős: 4625-5375 természeti (nature) sebzés az első célpontra
- Lightning Charge: Amikor Thorim ezt a képességét használja, elektromos energiát vesz fel pár másodperc alatt az arénában álló valamely elektromos oszlopról.
- Aki az elektromos töltés-kúp útjába áll, igen nagy sebzést szenved el. A boss ezen képesség miatt buffot kap, amely stackelődik megnövelve a közelharci sebzést és
- sebességet 15%-kal, illetve a boss által okozott természeti mágia sebzést 10%-kal.
10 fős: 13875 – 16125 természeti (nature) sebzés
25 fős: 17344 – 20156 természeti (nature) sebzés
- Unbalancing Strike: 200%-os azonnali melee sebzést okoz a célpontnak, ugyanakkor a célpont egy debuff-ot ad, amely a defense rating-et 200-zal csökkenti. Amint egy
- Tank megkapja ezt a debuff-ot, a másik tanknak azonnal át kell vennie tőle a bosst (taunt).
-Folyosó mobok képességei:
Runic Colossus (10fős: 134810 életerő; 25 fős: 808860 életerő)
- Charge: Rárohan a célpontra hátralökve azt
10 fős: 4625-5375 sebzés
25 fős: 6938-8062 sebzés
- Runic Barrier: Egy rúnapajzs veszi körbe a mobot, amely 50%-kal csökkenti a sebzést, ezen felül arcane sebzést okoz a körülötte állóknak.
10 fős: 2000 Arcane sebzés
25 fős: 2000? Arcane sebzés
- Smash: 10 yard távolságban minden előtte lévő játékosnak fizikai sebzést okoz.
10 fős: 37000-43000
25 fős: (valószínű ugyanannyi, mint 10 fősben)
Ancient Rune Giant (10 fős: 202215 életerő; 25 fős: 808860 életerő)
- Rune Detonation: Mozgásképtelenné teszi a célpontot, ami 4 másodperc múlva felrobban, tűz sebzést okozva a játékosnak, illetve a körülötte állóknak.
10 fős: 11250-13750 tűz (fire) sebzés
- Runic Fortification: Erősíti a körülötte álló mobokat, sebzésüket 50%-kal, életerejüket 100%-kal, támadási és varázslási sebességüket 50%-kal növelve.
- Stomp: Fizikai sebzést okoz a játékosoknak bizonyos körben a mob körül, hátralökve a célpontokat.
10 fős: 8313-10687 fizikai sebzés
-Aréna mobok képességei:
Dark Rune Warbringer (10 fős: 33702 életerő; 25 fős: 190000 életerő)
- Aura of Celerity: 20%-kal növeli a körülötte lévő mobok melee és varázslási sebességét.
- Rune Strike: A melee sebzéshez ad 1000 természeti (nature) sebzést
Dark Rune Evoker (10 fős: 33702 életerő; 25 fős: 162000 életerő)
- Runic Lightning: 45 yard távolságban, 1.5 másodperc varázslási sebességgel villámmal súlyt egy játékost, természeti (nature) sebzést okozva neki.
10 fős: 7875-10125 természeti (nature) sebzés
25 fős: ?
- Runic Mending: 40 yard távolságban, 2 másodperces varázslási sebességgel gyógyítja a szövetséges mobokat 18500-21500-zal, illetve ad egy buffot, amely további
- 6000 életerő/másodperccel gyógyítja tovább ugyanazt a célpontot. Ez a buff 15 másodpercig tart.
- Runic Shield: 30 yard távolságban, fél másodperces varázslási sebességgel egy rúnás pajzzsal veszi körbe a varázslat végrehajtóját, amely 120000 mágikus sebzést nyel el,
- illetve 50%-kal csökkenti a mobot ért fizikai sebzést. 1 percig tart, 6 másodperc cooldown.
Dark Rune Champion (10 fős: 53924 életerő; 25 fős: 296582 életerő)
- Charge: Rárohan egy játékosra, normál melee sebzést + 75-öt okozva neki, ezen felül elszédíti a karaktert 2 másodpercre.
- Mortal Strike: 250%-os melee sebzést okoz a célpontnak, debuffot adva a célpontnak, amely 5 másodpercre 50%-kal csökkenti a célpontra ható gyógyító varázslatok hatékonyságát.
- Whirlwind: A harcos whirlwindje tulajdonképpen; minden bizonyos körben álló játékost sebez a fegyver sebzése +100-zal.
Dark Rune Commoner (10 fős: 8820 életerő; 25 fős: 25200 életerő)
- Low Blow: Övön aluli ütés a játékosra, fizikai sebzést és egy debuffot okozva, amely 3%-kal csökkenti a célpont sebzését 20 másodpercig.
- Pummel: Ökölcsapás, amely 15 fizikai sebzést okoz a játékosnak, valamint megszakít bármely folyamatban lévő varázslatot.
-Hard módban, Sif képességei:
- Frost Bolt Volley: Azonnali fagy-sebzést okoz minden csapattagnak, 4 másodpercre lelassítva őket.
10 fős: 11250-13750 frost sebzés
- Frost Nova: 8 yard területen Sif körül fagy-sebzést okozva minden ellenséget befagyaszt, 2.5 másodperces casting time-mal.
10 fős: 14138 – 15876 frost sebzést
- Frostbolt
10 fős: 11000-13000 frost sebzés
- Blizzard: Hasonlóan Aranhoz, az aréna szélére varázsolja, így az aréna közepe biztonságos a csapattagoknak. Ha valaki a Blizzardba kerül, lelassítja őt.
10 fős: 4500 frost sebzés /2 sec
- A Csata,Taktika:
Három fázisból áll a boss elleni küzdelem, mindegyik külön taktikával, összehasonlítva a többi watcherrel talán Thorim a legkönnyebb fight az összes közül.
-A Raid ideális összeállítása:10fős
- 2 tank: A sokszor bevált taktikához az egyik tank bármilyen lehet (warrior vagy DK ideális), a másik pedig legyen paladin vagy egy másik DK aoe tankoláshoz.
- 3 healer: Egy tankhealer legyen köztük mindenképp, erre a feladatra pap vagy paladin a legalkamasabb. Legyen köztük egy druida vagy másik pap a raid gyógyítására.
A harmadik healer tulajdonképpen bármelyik lehet pap, druida illetve sámán közül.
- 5 dps: Egyetlen kikötés van a dps-ekkel kapcsolatban, legyen köztük legalább egy mage (vagy olyan, aki megfelelően cc-zik), illetve ezen felül 1 olyan, aki megfelelően nagy
aoe sebzést bír osztani (warlock vagy mage).
-A Raid ideális összeállítása:25fős
- 2 vagy 3 tank: lásd feljebb, hasonlóan a 10 fős összeállításhoz. Mindenképp három tank kell akkor, ha a raidnek nincsenek jó cuccai, de leginkább akkor, ha minden tank kicsit
alulgearelt (Értem ez alatt azt, hogy főleg T7 szintű vagy attól rosszabb gearje van többségben).
- 5 vagy 6 healer: Közülük legyen 2 db tank-healer mindenképp (pl paladin), a többi hasonlóan az előzőhöz.
- 18 vagy 17 dps: Itt szintén az a megkötés, hogy legyen a dpsek között crowd controlos (mage), jó aoe-ző karakter (legalább 4), 25 fős összeállításban egy lézerbagoly és
egy elementál sámán is ideális a raidbe.
-Kiindulási helyzet:
Thorimnál nagyon lényeges az, hogy az egész raid álljon meg Thorim arénájának bejáratánál, és onnan szemlélje meg a helyzetet, mert könnyű behúzni az arénában álló mobokat.
Ez egy másik okból is igen fontos, ugyanis a második fázishoz két részre kell osztani a raidet; a nagyobbik rész fog a Thorim felé vezető folyosón menni, a kisebbik pedig marad az arénában. A megfelelő csapatelosztást a megfelelő helyen, lejjebb találod.
Az első és legfeltűnőbb az, hogy az ellenséges frakció 5 tagja küzd egy nagy jormungarral, hatukat pedig Thorim egyik szolgája gyógyítja. Felettük, az arénában, a bejárattal
szemben áll Thorim Siffel, a feleségével. A padsorokban további ellenfelek ülnek körben.
Amint a raid belép az arénába, megkezdődik az első fázis (mint említettem, az arénában álló 7 ellenfelet nagyon könnyű bodypullozni).
-Phase 1:Aréna:
Mielőtt megkezdődik a fázis érdemes bejelölgetni az arénás ellenfelek megölési sorrendjét, amely a következő legyen:
- Első célpont: A healer; a legtávolabb áll a raidtől, Thorim alatt, egy steel-dwarf.
- Második célpont: A jormungar; lehetőleg egyedül a férget tankolja az egyik tank, a csapattól pedig a felvétel után el kell fordítania a raidtől, mert ronda dolgokat köpköd…
- Harmadik célpont: Legyen a jormungart tankoló allis/hordás tiszt. Vele vigyázni kell, mert időnként whirlwindel… (melee ne legyen a közelében, amikor ezt teszi).
- Végül a maradék három mobot aoe-val gyorsan, egyszerre megölni.
-10 fős:Tank kezdjen, és vegyen fel minden mobot a férgen kívül. A másik tank taunttal vagy sebzéssel vegye fel a férget, és azonnal fordítsa el a raidtől.
- 25 fősben: Ha két tank van, ugyanúgy kell eljárni, mint a 10 fős verzióban, viszont, ha három kicsit más a helyzet (és így könnyebb), a hordás/allis tisztet vegye föl a harmadik tank.
Amint az arénás ellenfelek meghaltak jön a második fázis.
-Phase 2:Aréna és folyosó:
Az aréna-fázis után a csapatnak kétfelé kell válnia; az egyik – kisebbik rész – marad az arénában, és kitart, amíg a másik –nagyobbik rész – eléri Thorimot.
Ebben a részben nagyon fontos az idő! 10 fős verzióban 5 perc, 25 fős verzióban 10 perc alatt kell a folyosós osztagnak elérnie Thorimot, különben enrage-el, és
azonnal kinyírja a raidet.
(Hard mód aktiválásához 10 fős verzióban 2 perc 46 másodperc alatt kell elérnie a folyosós osztagnak a Bosst, 25 fősben ugyanez 6 perc 15 másodperc.)
-Aréna taktika:
-a.,könnyebb
Az arénás csapatrész menjen a lépcsőre, amelyik a Folyosóra vezet. A tank álljon meg a lépcső tetején, úgy, hogy a healerek még rálássanak
– ebben a taktikában ez az egyik buktató. A leglényegesebb dolog az, hogy a tank elsősorban a Dark Rune Championokat tartsa, másod- sorban minden egyéb elit mobot.
A nem eliteket azonnal szénné kell aoezni, Runic Shieldeket le kell szedni a mobokról (vagy el kell lopni). A taktikában az az előny, hogy a tanknak mindig csak egy irányba kell
figyelnie, illetve Thorim Stormhammer-képessége elől nem kell elfutni, egyrészt mert eléggé sűrűn áll a csapat a sikeres AE healhez, másrészt pedig azt legtöbbször a tank kapja,
ugyanis ő az, akire Thorim rálát.
Hátránya az, hogy az aoe-ző dpsnek olyan pozíciót kell találnia, ahonnan Blizzarddal illetve Rain of Fire-rel a lehető legtöbb kárt tud okozni, de más aoe-t nem érdemes használni,
mert ha véletlenül egy Dark Rune Championt beagrózik a kedves mage vagy lock, akkor az az összetömörült csapatnak igencsak fáj.
-b,nehezebb
Az csapatrésznek az aréna közepén kell elhelyezkednie úgy, hogy a csapathealer (dudu) legyen a dpsek között, a másik (aki főleg a tankot gyógyítja)
pedig álljon az aréna középpontjától északkeletre, Thorim alatt, de healrangeben. Ez azért fontos, hogy őt ne érje a Stormhammer.Ebben az esetben aki Stormhammert kap,
fusson ki a csapatból valamelyik irányban.A tank, ha paladin, ha DK az aoe varázslatot tegye mindig az őt gyógyító játékos köré, így az esetek többségében meg lehet
óvni a healert az agrótól. A tanknak tulajdonképpen más dolga nincs, mint a dps csoport körül rohangálnia, az eliteket összeszedni, illetve a különálló healerről minden mobot
lekaparni. Nagyon fontos, hogy a Dark Rune Championokat a dps-csoporton kívül tankolja lehetőség szerint a whirlwind miatt.
-Folyosó taktika:
Amint vége az első fázisnak, a Folyosós csapatrész mindenképp azonnal fusson az aréna bal oldalán látható lépcsőhöz, és valaki használja a kart, amely kinyitja a kaput. Amint a kapu kinyílt, a Folyosó-osztag menjen be a folyosóba, ezután a kapu bezárul.
-Folyosó osztag elosztása: (a maradék aréna):
- 10 fős verzióban: 1 tank – a nem aoe-tank: harcos, druida, vagy DK (ha a másik tank egy paladin vagy DK).A tank-gyógyító legyen (paladin vagy pap, lásd feljebb).
1-2 dps: közülük legyen az egyik jó aoe-s.
- 25 fős verzióban: 1 tank (lásd 10 fősben, de ha a harmadik tank jól gearelt aoe tank, érdemes ide 2őt hozni).2 healer: az egyik tank-gyógyító a másik druida vagy sámán legyen,
4-7 dps: Függ a geartől, illetve a csapat szándékaitól; hard vagy nem hard mód stb. Ide osszák be lehetőség szerint a lézerbaglyot, ha van a csapatban.
Fontos továbbá, hogy legyen legalább 1 cc illetve 2 aoe-ző dps az osztagban.
A folyosós rész tulajdonképpen a játékosok észlelőképességét teszteli. Nem nehéz feladat végigverekedni az embernek magát ezen a szakaszon. A Folyosón mob-csoportok állnak,
amiket a tanknak (tankoknak adott esetben, 25 fősben) fel kell vennie, egyet-kettőt cc-zni. Fontos odafigyelni arra, hogy a Folyosó felépítése rövid, néhány mobos lépcső-
, 2 nagyobb terem, illetve 2 kisebb terem-szakaszokból áll. A kisebb termekből a nagyobbak felé néz mindig egy nehezebb ellenfél, amiknek egyik vagy másik karjából
tűz- illetve villám gömbök jönnek, ha ezeknek az útjába áll valaki, akkor szép sebzést kap. Ezeknek a bizonyos gömböknek az útjából ki kell állni, hasonlóan
Utgarde Pinnacle utolsó előtti bossának sárkányos fázisában a sárkány lehelletének útjából… Amikor a csapat Thorimhoz ér, a dpsek azonnal ugráljanak le, a tank vegye fel
Thorimot, és fordítsa el a raidtől (chain lightning miatt), közben a csapat darálja le a maradék aréna-mobokat. Itt kezdődik a harmadik fázis.
-Phase 3 Boss fight:
Normál módban a Bosst az aréna közepére kell húzni úgy, hogy a raid álljon a boss egyik oldalán, a lehető legnagyobb távolságban, annak a háromszögnek a közepén,
amelynek csúcspontjait a Boss, illetve a lépcső két oldalán lévő Villám-Gömbök adnak. Ez azért fontos, mert ezekből a Villám-Gömbökből ered
Thorim Lightning Charge varázslata, és ahogy a képességek részben írtam, a villám-töltetekbe állni nem egészséges…Ezektől a villám-gömböktől, ha jönnek óvakodni kell,
ki kell állni a forrás Villám-gömb és a villám-töltetek vonala által adott 30-30 fokos szögből (a villám töltetek mindkét oldalára vonatkoztatva).
A villám-töltetek adják a gömbök illetve Boss csúcspontokat összekötő oldalakat háromszögünkben.
A melee dps mindig a Boss háta mögé helyezkedjen.
Amikor az utolsó aréna-mob is elhullott, a második tanknak el kell foglalnia a helyét a boss mögött, így nem kap chain lightningot, illetve azonnal át tudja venni a Bosst,
ha az első tank Unbalancing Strike debuffot kapott. Ha át kellett vennie a Bosst az első tanktól, akkor a melee dps-nek azonnal helyet kell váltania, és a
Boss háta mögé helyezkednie (tehát mindenki el a második tanktól, az első tankhoz…)
A healerek értelem szerűen a dpsek között, illetve előtt, de nem közvetlenül a tankok és a bossnál foglaljanak helyet.
Amikor a pozíció összeállt, mindenki a helyén van, érdemes bevetni a Bloodlust/Heroism-ot, minden trinketet stb, és olyan gyorsan ledarálni a Bosst, ahogy lehetséges, hogy a
lehető legkevesebb Lightning Charge-ot kapja.
-Hard mode:
Ha 10fős verzióban 2 perc, 45 másodpercen belül, illetve 25 fős verzióban 6 perc 15 másodpercen belül eléri a Folyosó – osztag a bosst, akkor aktiválódik a Hard mode,
ami a következőt jelenti:
- Thorimnak 30%-kal több élete illetve 40%-kal több sebzése van
- Sif aktiválódik, akit nem lehet sebezni, tauntolni, de nagyon kellemetlen dolgokat tud, lásd képességlista.
Az egész Hard-mód harcban az a kellemetlen, hogy mivel a Boss sebzése 40%-kal több, és csak növekedik a Lightning Charge-ok miatt, ezért a fight alapvetően tank-igényes.
Ezért a csapat összeállítás a következő képpen módosul, elsősorban 25 fős verzióban: (10es verzióban a frost ressi cucc nem megkövetelt, de nem árt, ha van, illetve 1 druida kötelező)
-Hard mode csapatösszeállítás:
Mindenkinek legyen 1 db frost resistence cucca, amit felvett a harc előtt, és elengedhetetlen legalább 2 druida a csapatban (leginkább 3 lehet az ideális – szerintem),
akik battle rezzelik a tankokat, akik elestek a lightning charge-ok miatt.3 tank kell ehhez a módhoz mindenképpen.
-Taktik:
( 10 fősben nem kell eltérni a normál módtól, leszámítva azt, hogy az aréna szélén ne tartózkodjék senki a Blizzard-ban):
A Bosst az aréna jobb széléhez kell húzni, úgy, hogy a tank ne essen a Blizzard – zónába, amely az aréna szélétől kb 10 yard sávot jelent. A jobb szél pedig azt jelenti,
hogy a 2 legtávolabb eső Lightning-Orb között helyezkedjen el, még mindig figyelve a Blizzard-zónára.Az off-tank(ok) szintén a Boss előtt álljanak!
Az aréna közepén, a Boss háta mögött legyenek a melee dps karakterek. A ranged dps-eket és a healereket 4-5 csoportra kell osztani úgy, hogy minden csoportban legyen legalább
1 healer, illetve 2 dps (de 2 healernél és 2 dpsnél ne legyen több), és a villám-gömbök közé álljanak ezek a csapatok, a Blizzard – zóna mellett (nem benne).
A lightning chargeok elől be lehet menekülni a Blizzard-zónába, a melee dps-nek erre különösen figyelni kell.
Amikor a tank unbalancing strike-ot kap, minden trinketet ki kell használni, és kihealelni. Ahogy nő a lightning chargeok száma, úgy kell növelni a healeket a tankokba – overheal ezerrel.
Ha egy tank meghalt, a másodiknak azonnal tauntolnia kell a bosst, és valamelyik druida battlerezzelje az elesett tankot, buffolják újra, majd foglalja ismét el a helyét.
Amikor Thorim feladja a küzdelmet, Sif átváltozik Yogg-Saron egyik csápjává, amit meg kell ölni.