Hodir

-Terület: The Halls of Winter
-Boss:Hodir

 

- Leírás:

-Boss képességek:


  • Biting Cold: A képesség stackelődik a játékosokon, csak mozgásra esik le, a hatására egyre több frost damaget kap.
  • Freeze: Minden környezetében tartozkodó játékost sebez (AoE) és lefagyasztja őket. Dispellezhető!
    • 10 fős: 5550-6450 (?) frost sebzés
    • 25 fős 5550-6450 frost sebzés
  • Flash Freeze: Fehér rúnaköröket idéz, amelyekből első lépésben ki kell szaladni, vagy ellök messzire a leszakadó jég, aztán a keletkezett hókupacra felmászni, hogy ne fagyjunk be.
    • 10 fős: ?
    • 25 fős ~13500 frost sebzés
  • Ice Shards: Kis rúnaköröket idéz, amibe jégszilánkok potyognak, a rúnakörben állókat eltaszítja és sebzi őket. Maga után hókupacot hagy.
    • 10 fős: 12000 frost sebzés
    • 25 fős: 12000 frost sebzés
  • Frozen Blows: Hodir saját buffja, ami gyengíti a közelharci sebzését 70%-kal, de ad neki egy plusz frost alapú sebzést. Pluszban egy aoe sebzés effektet is kap!
    • 10 fős: 31062 frost + 4000 frost/2 másodperc
    • 25 fős: 40000 frost + 4000 frost/2 másodperc

-Add képességek:

-Champion of Hodir:

Ez egy óriás, 2 féle képességgel; egy bizonyos random területen frost-nova szerűen befagyasztja a játékosokat, illetve stomp, amely hátralöki a melee-rangeben álló karaktereket – elég magasra, sérülnek az illetők, amikor leesnek. Az ilyen jellegű ellenfélre a legjobb taktika az, ha a tank a pull után kihúzza az előző megtisztított szoba közepére, és a raid tagjai körbeállják, szépen elosztva magukat a szobában, de úgy, hogy véletlenül se húzzanak be partolt vagy kisebb „hóhalmok”ból yormungarokat. (Az aranyos, soksertéjű gyűrűsférgek közé tartozó lényeket nagy fagytűréssel, agresszív állkapoccsal és fehér szőrrel itt-ott a testükön.)

-Ice Elemental és Revenant:
patrolok: 3 ilyenre kell számítani a barlangrendszerben, mindegyiket a következő képpen kell kiírtani: A revenantot ölje meg először a csapat, őt tartsa az egyik tank (bármely), a három elementalt pedig a másik (Lehetőleg paladin vagy DK, terület tankolással). Amikor a revenant meghalt, a melee dps-nek ügyelnie kell a 3 elemental közelében, mert néha jégesővel kedveskednek az őket zaklatóknak.

-Jormungar:
Viszonylag kevés életerővel és sebzéssel rendelkező mobok, az egyetlen hátrányuk, hogy nem egyszerre ugrálnak ki a halmokból, így könnyen húzhat agrót az a balga dps, aki aoe-vel próbálkozik a csoport elején. Az ilyen halmokhoz paladin-tankot vagy DK-t érdemes használni, akik a megfelelő AOE-ket használva mindent tudják tankolni.

-Csata,taktika:


Hodir jégcsarnokába néhány jégbefagyott, baráti NPC-vel találja magát szemközt a csapat.

Ezek a következők:

  • Egy lézerbagoly (druida), amely viszonylag nagy sebzéssel és az égből jövő csillagfény-nyalábokkal segíti a játékosokat. Ezek a fénynyalábok haste-ratinget adnak, gyorsítva a damage-osztást.
  • Pap: a befagyott játékosokat szabadítja ki dispell magic-kel, időnként healel is.
  • Varázsló: Sebzésével illetve kis tüzeivel segíti a karaktereket, amelyek mellett nem fagy be az ember Hodir flash freeze-jétől.
  • Sámán: Sebzésével, és critical chance növeléssel segíti a csapatot – storm cloud.

A Bossnak van pár perc (7?) enrage timere. Érdemes odafigyelni, megfigyelni először a képességeit, a mozgást, az NPCk és játékostársak kiszabadítását, és utána a dpsre koncentrálni, beletelhet pár próbálkozásba, mire minden klappol, de nem szabad elkeseredni, mert Hodir nehéz boss.

  • Az első és legfontosabb szabály: A Biting Cold nevű képesség miatt minden csapattagnak mozognia kell! Ha a Biting Cold debuff 2x rajtad van, mindenképp ugorj, sétálj stb, mert elég csúnya sebzést szedhetsz össze miatta.
  • Akinek Storm Cloud buffja van, menjen ki a nagyobb tömegből (pl melee dps közül), és álljon 1-2 ranged dps karakter közé-köré.
  • A tanknak a boss behúzása után gyorsan agrót kell építenie, különösen igaz ez a hard mode próbálkozásra (lásd lejjebb). Mindig arra kell odafigyelni (nemcsak a tanknak), hogy a kisebb rúnakörökből mozogjon ki (pár lépés oldalra pl), mert ha túl sokat bámészkodik az ember a mennyezetről Ice Shardok potyognak a fejére a kisebb rúnakörökön belül. Ez a képesség egyrészt megsebzi az illetőt, illetve ami a legrosszabb: hátrataszítja. Ha valakinek Biting Cold debuffja van, az nagyobb sebzést kap ettől a képességtől.
  • A boss néha használja a Freeze képességét, amely olyan, mint a varázslók frost novája, kissé nagyobb sebzéssel, de ami a veszélyesebb: nem tud az ember tőle mozogni, tehát biting cold debuffot kap, illetve nem tud mit tenni a Flash Freeze ellen, amit láss a következő bekezdésben.
  • Hodir bizonyos időközönként elkezdi varázsolni (castolni) a Flash Freeze képességét, ezt az is fogja jelezni, hogy a teremben megjelennek nagyobb fehér rúnakörök. Itt nagyon oda kell figyelni arra, hogy ezekből a körökből az embernek ki kell állnia először; amikor Hodir a castolásban kb a félig ér, a plafonról Ice Shardok esnek ezekbe a nagyobb rúnakörökbe, amelyek – ha az ember benne áll – elrepítik elég messzire sebzés kíséretében. Namost, ha ezek az Ice Shardok leestek, a rúnakörökön belül kis hóhalmok keletkeznek, ezekre azonnal fel kell másznia a karaktereknek, különben hatni fog rájuk a Flash Freeze, amely egy Ice Blockba fagyasztja a szerencsétlenül járt játékost, DOT sebzést kap, amelyet növel a Biting Cold debuff (amit természetesen megkap, mert nem tud mozogni), illetve a boss Ice Shardot fog a legközelebbi lehetőségnél rávarázsolni, és az már halálos, ha be van fagyva az ember. Szerencsére ezekből az Ice Blockokból ki lehet szabadítani szerencsétlen bajtársunkat, csak a jég 40k életét kell leverni…Flash Freeze után a legtöbb NPC Ice Blockba fagy, azért ha volt olyan szerencsétlen csapattag, akit elkapott ez a képesség, a többiek őt (őket) szabadítsák ki előbb, a következők mindig az NPCk legyenek, mielőtt a dps újra a bossra koncentrál.
  • Frozen Blow buffnál, amit általában a Flash Freeze után kap meg Hodir, érdemes mindenféle sebzés-csökkentő, parry-block-dodge növelő eszközt bevetni, mert még frost resistence felszerelésben is 15-20 ezres sebzéseket kap a tank, ha a boss eltalálja. Ha nem hord frost ressi cuccokat, a healerek bizony izzadni fognak, 40k körüli sebzésekre kell számítani.

A tanknak érdemes valahol ott tankolnia, ahol a boss a pull előtt állt (normál módban), a ranged dpsnek kb egy csoportban kéne állnia a terem közepén. A tankhealernek mindig a tankot kell követnie a mozgása közben, még a maradék két gyógyítónak a csapat többi tagjának a mozgását kell kísérnie.

-Optimális RAID felállás:

Hodirhez elegendő egyetlen tankot felsorakoztatni, de nagyon fontos, hogy frost resistence felszerelést hordjon, természetesen úgy, hogy a kritikus sebzések elleni immunitás megmaradjon (540 defense rating). (A másik tank átkapcsolhat valami nem tankos talentfára)

Három healer kell (kezdő csapatnak), az egyik lehet paladin, aki csak a tank gyógyításával foglalkozzon, a másik lehet sámán vagy priest, chain heallel és circle of healinggel a csapat gyógyítására, illetve azon esetekben, amikor a boss a Frozen Blows buffal rendelkezik, a tank életben tartására. Harmadik gyógyítóként a legjobb a druida, az ő feladata csak a csapat gyógyítása.

-Hard Mode:

Hodir Hard módja az idő; ha a raid  képes a bosst 3 percen belül megölnie, megkapja az achievementet.

Ennek 2 alapfeltétele van: A csapat legyen összeszokott, jól felszerelt, 3000dps (4000 körüli az ideális) fölötti sebzése legyen a dps karaktereknek. A másik pedig egy olyan tank, aki jó megfigyelő, gyorsan tud agrót felépíteni és megtartani, valamint precízen képes mozgatni a bosst.

A 3 percen belüli győzelemhez nagyon fontos, hogy a sámán NPC és a lézerbagoly NPC mindig elsőre szabaduljanak ki a Flash Freezeből, ők adják ugyanis a legfontosabb buffokat a raidnek.

A csapat elhelyezkedése és a boss kiting-ja:

A ranged dps-nek mindig valamely starlight-buffba kell állnia, így gyorsítva a sebzés – osztást.

A tank úgy húzza a bosst, hogy ő maga, illetve a melee dps szintén megkapja a starlight-buffot, de arra vigyázva, hogy a kisebb rúnakörökbe eső Ice Shardok ne sebezzék őt, illetve lehetőleg a melee dps-t sem; tehát ha az egyik starlight-nál megjelenik egy kisebb rúnakör, azonnal kihúzni a bosst, saját magát és a melee dps-t belőle, és rögtön másik starlightot keresni, és belesétálni.

Hard módban minden a tank ügyességén múlik, ugyanis a dpsnek nem szabad odafigyelnie az agróra, annyi sebzést kell kiosztania, amennyi belefér, megfelelő buff-helyekre mozogva.